ART IS OUR
CONNECTION.
Welcome to The Line Up, where art and business come together to create powerful connections.
Here, you'll find an overview of how we foster collaboration, creativity, and growth through our diverse offerings and services.
What We Do:
Support and promote contemporary art initiatives
Facilitate unique spaces for artistic exchange
Partner with businesses to integrate art into the corporate world through our art rental service, atelier visits and much more
The Line Up is a dynamic platform connecting artists with public and private collections, businesses, and much more. Together, we can create, collaborate, and elevate your brand through the power of art.
Artist of the month…
Photo: Studio Maria Köfler
Photo: Studio Maria Köfler
Photo: Studio Maria Köfler
Photo: Studio Maria Köfler
Photo: Studio Maria Köfler
Photo: Studio Maria Köfler
Photo: Studio Maria Köfler
Photo: Studio Maria Köfler
Photo: Studio Maria Köfler
Photo: Studio Maria Köfler
Photo: Studio Maria Köfler
Photo: Studio Maria Köfler
Maria köfler
Maria Köfler’s primary artistic medium is drawing. She works on paper with ink, pencil, ballpoint pen, felt-tip, red chalk, chalk, and crayon, to create a surreal, bizarre pictorial world whose complexity defies clear legibility. Based on personal experiences and observations, Köfler transfers social themes such as “eating and being eaten”, greed and fear, fairness and justice to the animal world to reflect human sensitivities on a symbolically charged level. Delicately drawn insects and critters such as flies, mantises, or slugs populate her works and interact against abstractly painted backgrounds. The viewer shudders at fragmented body parts and heads with disturbed, distorted facial expressions; elaborately designed ornaments allude to the traditions of art and craft and remind us of art nouveau-like tendril and frame elements. At the same time, contemporary motifs and symbols of our multimedia reality are repeatedly interspersed. Köfler wants to tell ambiguous stories. She plays with (pre)judgments, visual habits, and contradictions. The gruesome mixes with the decorative; sketch-like elements contrast with hyper-realist drawings. But the seemingly unpleasant animals can also be useful – aesthetically repulsive at first glance but beautiful if viewed from a different angle.
(Günther Oberhollenzer)
Köfler arbeitet mit Tusche, Bleistift, Kugelschreiber, Filzstift, Rötel, Kreide und Lackstift auf Papier und erschafft eine surreal- bizzare Bildwelt, die sich in ihrer Vielschichtigkeit einer eindeutigen Lesbarkeit entzieht. Persönliche Erfahrungen und Beobachtungen stehen am Anfang, doch es sind gesellschaftliche Themen, wie Fressen und Gefressenwerden, Gier und Angst, Fairness und Gerechtigkeit, die Köfler auf die Tierwelt umlegt, um auf symbolisch aufgeladener Ebene über menschliche Befindlichkeiten zu reflektieren. Fein gezeichnete Insekten und Kriechtiere wie Fliegen, Gottesanbeterinnen oder Nacktschnecken bevölkern die Blätter und interagieren vor abstrakt gemalten Hintergründen, fragmentierte Körperteile und Köpfe mit verstört- verzerrten Gesichtsausdrücken lassen den Betrachter, die Betrachterin erschaudern, aufwendig gestaltete Ornamente zitieren die Kunst- und kunsthandwerkliche Tradition und erinnern an jugenstilartige Rank- und Rahmenelemente.
Gleichzeitig mischen sich darunter aber immer wieder auch zeitgenössische Motive und Symbole unserer multimedialen Wirklichkeit. Köfler möchte uneindeutige Geschichten erzählen, sie spielt mit (Vor-)Urteilen, Sehgewohnheiten und Gegensätzen. Ekelerregendes mischt sich mit Dekorativen, skizzenhafte Elemente kontrastieren mit hyperrealistisch gemalten. Die vordergründig unliebsamen Tiere können auch nützlich sein, etwas im ersten Moment Abstoßendes ist unter einem anderen Blickwinkel auch ansehnlich oder schön.
(Günther Oberhollenzer)